„Twarze Belfrów Korczaka” – Liliana Laskowska

1024 768 Arkadiusz

Piątek nie byłby piątkiem bez kolejnego wywiadu z cyklu „Twarze Belfrów Korczaka”. 😁 Tym razem naszym gościem będzie… Pani Liliana Laskowska – wychowawczyni przyszłej klasy 1A. 😊

 

  1. Co jest pasją w Pani życiu?

Sięgając pamięcią do najwcześniejszych lat, wiem, że jedną z moich pasji jest muzyka: od słuchania do grania poprzez śpiewanie i interpretację tekstów. Od kilku lat moje życie uzupełniają wyprawy samochodowe, a najmłodszą pasją są moje psy, które skłoniły mnie do ukończenia kursu zawodowego: behawiorysta i trener.

 

  1. Czy Pani zainteresowania są dopełnieniem codzienności, czy może stały się sposobem na życie?

Muzyka doskonale wypełnia moje codzienne życie, w zasadzie jest towarzyszką każdego dnia; podróże są odskocznią od codzienności jednak tylko podczas urlopu; a psy i praca z nimi oraz pomoc innym właścicielom czworonogów stają się sposobem na życie.

 

  1. Jak Pani dochodziła do odkrycia swoich pasji? Czy był to proces, czy stało się to nagle?

Muzyką, szczególnie polską muzyką rockową i alternatywną lat 70. i 80. zaraził mnie mój starszy brat, który również pokazał mi pierwsze akordy na gitarze. Tak zaczęła się przygoda z graniem na gitarze, która zajmowała mi każdą wolną chwilę – z czasem mogłam ze słuchu zagrać praktycznie każdą piosenkę. W dużym pokoju od zawsze stało pianino, więc postanowiłam się również na nim nauczyć grać. Nuty pokazał mi mój tata i nauczyłam się grać na dwie ręce. Wtedy zainteresowałam się muzyką klasyczną, a Mozarta do tej pory uważam za geniusza. Kiedy do polskich klubów zawitało karaoke, byłam tam częstym gościem wraz z paczką przyjaciół i brałam udział w konkursach, w których wielokrotnie wygrywałam. Interpretacja teksów polskich autorów piosenek to zajęcie, które pozwala mi szlifować zawodowe obowiązki i zarażać słowem uczniów. Wśród twórców muzycznych, których cenię od lat (nie sposób wymienić wszystkich), jest Renata Przemyk i Kazimierz Staszewski. Cieszę się, że muzyką potrafiłam zarazić syna, który w tym roku kończy drugi stopień szkoły muzycznej i jest już – piszę to z pełną odpowiedzialnością – kompozytorem i aranżerem.

Wakacyjne podróże samochodowe planuję w zimowe wieczory. W Polsce zostało naprawdę niewiele miejsc, do których nie dojechałam lub byłam tylko przejazdem. Od pewnego czasu wypuszczam się nieco dalej – zwiedzam europejskie stolice. Najdalej udało mi się dojechać do Kopenhagi, która urzekła mnie otwartością i tolerancją. W pięć dni potrafiłam zwiedzić Wiedeń, Budapeszt i Bratysławę. Na szczęście stolic europejskich jest wiele, więc mam nadzieję na kolejne niesamowite wyprawy. Podróżuję zawsze z psami, co jest łatwiejsze – o dziwo – poza granicami.

Psy to moja najmłodsza pasja, trwa od momentu, kiedy stałam się właścicielem pierwszego z nich – czarnego sznaucera średniego o kosmiczno-mitologicznym imieniu Rea. Postanowiłam spróbować pokazać się z nią na wybiegu i tak stała się młodzieżowym a później dorosłym Championem Polski. Później pojawiła się kolejna sunia – bedlington terier o nieco królewskim imieniu Margo (hodowlane nazwy psów są bardzo skomplikowane). Pojawiające się problemy, dostrzeżenie wielu różnic w zachowaniu i chęć lepszej komunikacji międzygatunkowej, skłoniły mnie do profesjonalnego zajęcia się tą materią. Wydawać się może, że trener i behawiorysta pracuje z psami, jednak jak się okazało to przede wszystkim praca z ludźmi – chyba trudniejsza niż ze zwierzętami – aby stali się prawdziwymi przewodnikami swoich braci mniejszych.

 

  1. Jak godzi Pani życie zawodowe z realizacją swoich pasji, zainteresowań?

Pogodzenie pracy i moich pozazawodowych pasji jest niezwykle trudne, ponieważ w tym roku szkolnym praca pochłania mi bardzo dużo czasu. Ale muzyka w samochodzie to podstawa, koncert raz na dwa miesiące to priorytet, a spacer z psami to codzienny obowiązek i czas na drobne ćwiczenia.

 

  1. Jaki ma Pani plan na rozwijanie, wzbogacanie swoich pasji w najbliższym czasie?

Przede mną ostatnie szkolenie z problemowymi, agresywnymi psami, które da mi kwalifikacje zawodowe zgodne z rozporządzeniem MEN. Pomysłów na ich wykorzystanie mam wiele, ale wiem również, że mogę to pogodzić a może nawet połączyć z pracą w szkole, która daje mi wiele satysfakcji każdego dnia.

Czym są pliki Cookie

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Polityka plików Cookie

1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego korczak.edu.pl stosuje się tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego korczak.edu.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

Dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła, dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

3. W ramach serwisu internetowego możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:

"niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu, pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu, "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp., "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

4. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

5. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym korczak.edu.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

6. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego korczak.edu.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.