Nasi brytyjscy ‘role models’

778 1024 Arkadiusz

Uczniowie klasy lingwistycznej realizują w drugim i trzecim roku nauki przedmiot dodatkowy, jakim jest kultura krajów anglojęzycznych. Jest on uzupełnieniem lekcji języka angielskiego o treści kulturowe dotyczące wiedzy o krajach angielskiego obszaru językowego w zakresie geografii, historii, polityki, edukacji, sportu, tradycji, kultury i sztuki, problemów społecznych oraz życia codziennego mieszkańców. Nauczanie treści kulturowych nie tylko wzbogaca wiedzę ogólną naszych lingwistów, ale również kształtuje postawę tolerancji wobec odmienności, rozwija empatię i poczucie tożsamości narodowej, jak również poczucie przynależności do społeczności międzynarodowej. Rozwija ich kompetencje interkulturowe i przygotowuje do uczestnictwa w przyszłym międzynarodowym środowisku związanym z edukacją i pracą.

Na lekcjach uczniowie pracują w oparciu o wybrane treści z podręczników, wykorzystują multimedia przygotowując własne prezentacje, oglądają krótkie filmy pochodzące z różnych źródeł, piszą eseje oraz dyskutują na tematy poruszane na zajęciach doskonaląc swoje umiejętności językowe.

Jednym z efektów pracy jest esej w języku angielskim na temat ‘Który, twoim zdaniem,  ze słynnych Brytyjczyków, z dziedziny; polityki, sportu, nauki, sztuki, muzyki, literatury lub filmu, mógłby być inspiracją i wzorem do naśladowania dla współczesnych nastolatków?’.

Wydawałoby się, że współczesnej młodzieży brakuje obecnie takich ‘idoli’, lub są nimi jedynie celebryci, influencerzy czy you-tuberzy. Nic bardziej mylnego, co pokazały prace naszych lingwistów. Oto fragmenty wybranych esejów opisujących Brytyjczyków godnych naśladowania wraz z krótkim uzasadnieniem. Zapraszam do lektury:

O.Chaber, N.Bajor – ‘J.K.Rowling is extremely inspiring for young people to spend time on things which develop their skills and not to give up under any circumstances.A self- lover that inspires girls to be inteligent rather than just be beautiful’.

J.Bajor – ‘Freddie Mercury followed his dreams. He showed us that if we can dream it, we can do it.’

K.Wysocka, M.Markowska,A.Sałata, ‘Emma Watson encourages us to act for the benefit of others showing that all lives matter and deserve the world of peace and equality’.

K.Zanello – ‘Thanks to Alan Rickman’s strong character and positive personality I improve my English skills. He gives me a lot of motivation to be a better person even if he’s not alive anymore.’

O.Stanek –‘The example of Steven Hawking shows that even disabled people can achieve things they dream of. That may be harder, but completely impossible.’

S.Sambór, W.Gajdzik – ‘Dua Lipa gives young people a lot of confidence showing that thanks to hard work we can get what we want. Not only is it possible to perfect our hobbies, but also doung something good for others.’

M.Klasiński – ‘ I admire Andy Murray for hard work he has put into his success. But despite his achievements, he remains very modest.’

M.Pasternak, D.Eliasz, N.Buchaniec – ‘Ed Sheeran shows us-young people that it is never too late to change something in our lives and motivates us not to give up.’

M.Balbierz – ‘Banksy makes us take some social problems more seriously and think deeply what is really important for us.’ Shwing them that it is never too late to

E.Baran –‘Elton John’s fight with his addictions may be very motivating for young people showing them that it is never too late to become a better version of themselves.’

N.Domagała – ‘Princess Diana teaches teenagers what it means to be a good and decent person. Her attitude to life proves that we can be ourselves and be for those who need us.’

W.Bobbe, A.Sachkova – ‘Amy Winehouse was never afraid to show her ‘true’ self through her music and  appearance expressing her thoughts.’

A.Barańczuk – ‘Margaret Thatcher was a decisive, ambitious, independent and well-educated woman fighting with stereotypes. All these qualities helped her achieve success and make her dreams come true, which can be a great inspiration for contemporary teenagers.’

 

Dziękuję wszystkim uczniom klas drugich lingwistycznych za podzielenie się swoimi przemyśleniami  i zapraszam do dalszej współpracy w przyszłym roku szkolnym. Czeka na was   kultura USA oraz innych krajów tego obszaru językowego.

                                                                                        Joanna Tracz-Koba

                                     nauczyciel języka angielskiego prowadzący zajęcia przedmiotu kultura krajów anglojęzycznych

 

 

Czym są pliki Cookie

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

Polityka plików Cookie

1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego korczak.edu.pl stosuje się tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego korczak.edu.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

Dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb, tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła, dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

3. W ramach serwisu internetowego możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:

"niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu, pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu, "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp., "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

4. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

5. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym korczak.edu.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

6. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego korczak.edu.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.